ساخت آلاچیق اندرزگو، اجرای آلاچیق اندرزگو، نمونه کار ساخت و طراحی آلاچیق

ساخت و طراحی آلاچیق اندرزگو تهران

یکی از مهمترین بخش هایی که در هر حیاط یا محوطه خارجی به آن توجه ویژه ای میشود امکان داشتن آلاچیق و استفاده از آن به عنوان بخشی از فضا سازی می باشد که می تواند نیاز به محلی برای مصون و دور بودن از آفتاب مستقیم و یا در فصول سرد مصون بودن از بارش برف و باران باشد.

گروه ساختمانی آبان با تجربه بیش از 10 سال در زمینه اجرای انواع روف گاردن و فضای سبز توانسته رضایت بالایی از مشتریان خود را حفظ کند.

در این پروژه در ابتدا کارفرما محترم در جلسه ای تلفنی نیاز خودشون رو به فضایی آرام برای استراحت در حیاط اعلام کردند که با هماهنگی های انجام گرفته در جلسه ای حضوری نسبت به انتخاب بهترین فضا برای ایجاد آلاچیق با مشاوران گروه ساختمانی آبان به جمع بندی مناسب دست پیدا کردیم. برای انتخاب این موضوع به دنج ترین فضا در محوطه حیاط و همچنین نوع چرخش آفتاب در طول روز و فصول مختلف سال توجه ویژه ای شد و همچنین به علت قرارگیری بر زیر درخت قدیمی امکان خنک بودن آلاچیق در فصول گرم سال فراهم گردید.

بعد از انتخاب محل اجرای آلاچیق، طراح های ممکن با توجه به فضا انتخاب شده توسط مشاوران گروه ساختمانی آبان با کارفرما محترم در میان گذاشته شد. که بعد انتخاب طرح مذکور از عدم نیاز المان های کفپوش چوبی و همچنین آتش دان به دلیل استفاده حداکثری از فضا عنوان و نهایتا طرح به تایید کارفرما محترم رسید.

در مرحله بعد، به دلیل مسطح نبودن زمین اجرای پروژه(باغ بودن)، گروه پیمانکاران مجموعه آبان اقدام به مسطح و زیر سازی کردن فضای اجرای آلاچیق و همچنین کارگذاشتن صفحه ستون هایی با شرایط و ضوابط نظام مهندسی را در نظر و اجرا کردند که همانطور که در عکس زیر مشاهده میفرمایید محل اجرا به این شکل آماده شد.

بعد از آماده شدن محل اجرای آلاچیق، گروه محاسبات مجموعه آبان اقدام به محاسبه پروفیل های آهنی مورد نیاز و همچنین چوب های آن کرده و اقدام به ثبت سفارش به جهت ارسال برای پروژه انجام گرفت.

مهمترین نکته در این قسمت انتخاب تعداد و همچنین نوع مناسب چوب و پروفیل آهن می باشد. در این پروزه بعد از ارسال پروفیل ها در محل پروژه، اقدام به اجرای ضد زنگ و آماده کردن آن ها برای اجرای اسکلت آلاچیق توسط گروه اجرایی گروه ساختمانی آبان گردید. که این مرحله در تصویر پایین قابل مشاهده می باشد.

بعد از اجرای ضد زنگ توسط تیم اجرایی گروه آبان، تیم مجری اسکلت فلزی با در دست داشتن نقشه های اجرایی که توسط مهندسین مجموعه تهیه و آماده شده برای اجرای اسکلت یا همان شاکله اصلی آلاچیق به محل پروژه آمده و بعد بررسی و نحوه اجرای دیتیل های شروع به اجرای ابتدا ستون ها و بعد سقف آلاچیق شدند که در ادامه با عکس های اجرایی در کنار شما هستیم.

در این مرحله از کار(اجرای اسکلت آلاچیق) توجه به اجرای صحیح و دقیق به دور از هرگونه ناشاقولی ستون ها بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. در صورت عدم اجرای صحیح اسکلت آلاچیق امکان داشتن کاری تمیز و دقیق در انتهای کار بسیار دور از ذهن خواهد بود. بعد از اجرای ستون ها، در مرحله بعد اقدام به اجرای کلاف دور تا دور سقف توسط تیم اجرای گروه ساختمانی آبان انجام شد. بعد از آن تیر های فرعی سقف که برای اجرای چوب داخلی سقف ها نیاز است انجام گرفت. در تصویر زیر همانطور که مشاهده میفرمایید سقف در حال اجرا می باشد.

بعد اجرای سقف در این پروژه اجرای آلاچیق، به علت نوع طراحی دارای یک نوار که دور تا دور سقف اجرا شده می باشد. که برای داشتن آن نیاز به آهن کشی زیر می باشد. نکته اجرایی و فنی در این قسمت از کار شاقول بودن پروفیل هاست در غیر این صورت چوب ها در هنگام نصب در امتداد هم نخواهد بود و درز فارسی آن ها با مشکلات زیادی مواجه می شود. تیم اجرایی آبان با توجه به این موضوع اقدام به جوشکاری صحیح این دور باند کردند.که این امر در تصویر پایین قابل مشاهده می باشد.

بعد از اجرای زیر سازی دقیق توجه به این نکته در موضوع اجرا توسط بازرس فنی گروه ساختمانی آبان اهمیت خاصی دارد و آن توجه به صحیح بودن تمام جوش ها می باشد چون با اجرای چوب در مرحله بعد امکان بازدید و یا اصلاح آن امکان پذیر نمی باشد.

به دقت به جزییات توجه می شود و همچنین جوش های اضافه ساب میخورد و نکته مهم اجرایی بعدی که همان ضد زنگ زدن به محل جوشها می باشد در این مرحله باید به آن دقت شود.

مرحله بعدی شروع اجرای چوب بر روی آلاچیق می باشد که در این مرحله شروع نصب از سقف می باشد تا بتوان از این طریق قسمت های دیگر سازه نیز کاملا با چوب پوشیده شود. در این متریال چوب به علت دارا بودن درصد بالایی از مواد پلاستیکی حتما می بایست فاصله هایی رو تحت عنوان درز انبساط و انقباض رعایت کرد تا در فصول سرد و گرم سال امکان جا به جایی در حد میلیمتر را داشته باشد.

در این پروژه گروه ساختمانی آبان با توجه به طرح آلاچیق که با کارفرما محترم هماهنگ شد در قسمت جنوبی آلاچیق یک دیوار افقی از چوب به اجرا در آمد و چوب ها به صورت موازی بر روی هم با فاصله 2 سانت قرار گرفت که این امر میتواند تا حدود زیادی مانع دید مستقیم نسبت به داخل آلاچیق در این زاویه گردد.و هم میتواند از سادگی داخلی آن جلوگیری کند و رنگ و شمایل جدیدی را به آلاچیق تزریق کند.

بعد از اتمام نصب چوب های سقف، گروه مجری مجموعه آبان اقدام به نصب چوب های دور باند بیرونی آلاچیق کردند و این قسمت از کار همانطور که قبلا تاکید شد بسیار مهم و دقیق می باشد که باید به آن توجه ویژه ای کرد. در گوشه تقاطع ها حتما چوب ها باید به صورت فارسی انجام شود و رعایت فاصله ها هم امری ضروری می باشد که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید.

در نهایت بعد اجرای موضوع دور باند آلاچیق به قسمت نصب چوب بر روی ستون ها میرسیم در این مرحله در صورتی که همانطور که قبلا در بالا شرح داده شده بود ستون ها کاملا شاقول و تراز نباشد با مشکلات زیادی در نصب چوب بر روی آن ها مواجه خواهیم شد. نوع پروفیل چوب های ستون ها متفاوت بوده و از ضخامت بیشتری برخوردار می باشد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید دیوار المان افقی که وظیفه اصلی آن پوشانده بودن است تمام شده و قابل مشاهد است.

در تصویر زیر ستون ها نیز چوب های آن در مرحله اجرا می باشد و قابل مشاهده می باشد.

در انتها بعد اتمام کار آلاچیق کف آلاچیق با سلیقه کارفرما از بلوک های سیمانی از جنس واش بتن اجرا شد و آلاچیق طراحی و اجرا شده توسط گروه ساختمانی آبان به شکل زیر قابل مشاهده می باشد.

ساخت و طراحی آلاچیق اندرزگو

ضمنا در این مقاله ویدئو از روند اجرا برای شما قابل مشاهده می باشد. در زمینه هرگونه طراحی آلاچیق و روف گاردن و محوطه سازی از ابتدا تا انتها (طراحی تا اجرا) در کنار شما همراهان عزیز می باشیم.

به "ساخت و طراحی آلاچیق اندرزگو تهران" امتیاز دهید

3 کاربر به "ساخت و طراحی آلاچیق اندرزگو تهران" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و طراحی آلاچیق اندرزگو تهران"

* سوالتان را از کارشناس ما بپرسید، در صورتی که تمایل دارید با شما تماس گرفته شود، اطلاعات تماس خود را هم در فرم زیر درج نمایید (اطلاعات تماس شما در سایت نمایش داده نخواهد شد)
به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252