بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

Image
پروژه های ما

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

یکی از مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران که فاصله چندانی هم تا تهران ندارد، منطقه کردان که زیرمجموعه استان البرز می باشد. این منطقه از قدیم به علت قرارگیری در فضایی به دور از هیایوی شهری و مناطق صنعتی، با استفبال عموم مردم به جهت استفاده از فضای سبز و پرآب بودن منطقه، مورد توجه خاص قرار میگرفته است. اما با رشد و سرعت و افزایش تقاضا های ساخت ویلا در همه نقاط خوش آب و هوا و نزدیک به تهران، این منطقه نیز از این قاعده مثتسنی نبوده است. گروه ساختمانی آبان در طی مدت فعالیت خود پروژه های طراحی و نظارت و اجرا زیادی رو در مناطق اطراف تهران داشته که یکی از این مناطق، منطقه کردان بوده است. در مورد منطقه کردان، باید به این نکته توجه کرد که این منطقه از روستاهای زیادی تشکیل شده که با توجه به سلیقه مشتریان و نوع و امکاناتی که هر روستا دارا می باشد و همچنین تراکم ویلا سازی، می تواند نیازهای مشتریان رو در زمینه ساخت ویلا تامین نماید.

در این پروژه که در ادامه با جزئیات آن بیشتر آشنا خواهید شد، در یکی از مناطق قدیمی‌تر و خاص کردان این پروژه اجرا شده که به علت قدمت بیشتر این منطقه غالب ویلا ها دارای عمر بیشتر از 20 سال بوده اند و از این رو نیاز به بازسازی و همچنین در برخی موارد حتی ساخت مجدد نیز بسیار احساس شده است.

ویدئو اول

پروژه بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

ویدئو دوم

پروژه بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

پروژه کردان گروه ساختمانی آبان از نوع بازسازی کامل به سبک مدرن که بر روی ویلایی حدودا 25 ساله و مدت زمان زیادی از نگهداری اون گذشته بود و بسیاری از تاسیسات مکانیکی و برقی تقریبا از بین رفته بود که با نظر کارفرما محترم اقدام به بازسازی اساسی و حتی تقویت در زمینه سازه ای و اسکلت پروژه نیز انجام گرفت.


مرحله اول : بازدید و بررسی دقیق پروژه و اطلاع از نقطه نظرهای کارفرما محترم

این نکته شاید در نگاه اول سطحی به نظر برسه ولی یکی از مهمترین و شاید حساس ترین قسمت ها در تیم اجرا گروه آبان بازدید دقیق از موقعیت پروژه و همچنین مواردی که به صورت شفاهی کارفرما محترم در طول بازدید و همچنین سلیقه و عقاید کارفرما نیز در این قسمت با بیان نوع بازسازی میتونه در ادامه کار بسیار مهم و تعیین کننده باشه.

این پروژه در زمینی به مساحت 1000 متر مربع که شامل یک ویلا با زیر بنا 400 متر مربع که در 2 طبقه مجزا که دارای ورودی و خروجی منحصر به فرد و همچنین یک نیم طبقه بنا شده است.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

همچنین الباقی فضا زمین از درختان میوه و درختان تزیینی که به علت ضعف در نگهداری شرایط مطلوبی رو برای بودن در فضای باغ و محوطه سازی نداشتند. 

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

 مرحله دوم: شروع عملیات بازسازی ویلا

♦ در مناطق خارج از بافت های شهری و مناطقی مثل کردان، فشم، لواسان مهمترین نکته اجرایی نحوه دسترسی به مصالح و تیم اجرایی حرفه ای و همچنین با توجه به محدودیت های فراوان اقلیمی این مناطق تلاش به اجرا دقیق و صحیح پروژه با کمترین چالش و همچنین در زمان مناسب می باشد. در این مناطق به علت برودت هوا در فصول سرد سال و همچنین محدودیت های جاده ها به علت باران و برف، سرعت اجرا کار تا حدود زیادی با کندی مواجه می شود. که حتما می بایست در ابتدا پروژه یا در خلال اجرا این موارد را با کارفرما در میان گذاشته شود.

داشتن تیم قوی در اجرای پروژه هایی از این دست در این مناطق بسیار مهم و از نقاط قوت شرکت به حساب می آید.

قبل از شروع عملیات تخریب حتما به این نکته توجه ویژه شود که در این مناطق به علت امکان وجود لوله کشی های قدیمی چاه یا برق کشی و تاسیسات محوطه و همچنین داخلی و محدودیت های سازه ای موجود میتواند در طول مدت زمان بازسازی پروژه با چالش های زیادی مواجه و گاهی اوقات هم زمان اجرای پروژه را دستخوش تغییراتی خواهد کرد.

بازسازی ویلای کردان
بازسازی ویلای کردان

♦ در مرحله اول پروژه بازسازی ویلا کردان در گروه ساختمانی آبان ابتدا تمام وسایل و شیرآلات و تاسیسات باز میشود و همچنین دسترسی های اصلی تاسیسات مکانیکی و برقی کاملا محدود میشود و صرفا در محل هایی از قبل مشخص شده امکان دسترسی به برق و آب برای گروه های اجرایی قرارداده میشود. علت این امر هم همانطور که میدانید در هنگام تخریب امکان برخورد وسایل تخریب به تاسیسات اصلی ساختمان به علت قدیمی بود و موجود نبودن هیچگونه نقشه دسترسی تاسیسات و بروز حادثه برای نفرات اجرایی می باشد.

در مرحله بعد در هر پروژه بازسازی عملیات تخریب با توجه به نوع عملیات اجرایی آغاز میشود و بر اساس ابتدا تاسیسات برقی و مکانیکی موجود در پروژه تخریب ها آغاز و بر اساس طراحی و نظرات کارفرما محترم اقدامات مرحله به مرحله پیش می رود.

♦ به علت قرار گیری پروژه در منطقه سردسیر و زمان بندی پروژه، در پروژه کردان تخریب های محوطه و اقدامات مرتبط با حیاط سازی و تخریب ها و اجرای تاسیسات به صورت همزمان و اصطلاحا به صورت موازی انجام شده است.

در طراحی ویلا کردان مطابق نظر کارفرما محترم که سبک مورد نظر مدرن و مینیمال بود تصمیم گرفته شد که تا حد ممکن تمامی المان هایی که در ویلا از قبل بر مبنای طراحی کلاسیک بود تخریب شود که چون سبک ویلاهای قدیمی اکثرا از نوع کلاسیک پیروی میکند شامل ابزارهای گچ و آرک و .... همه حذف گردید و تا به ایده و نظر کلی پروژه شرایط را نزدیکتر کنیم.

بازسازی ویلای کردان

مرحله سوم:  تعویض کلیه تاسیسات برقی و لوله کشی های سرد و گرم و گاز

♦ در این مرحله باتوجه به فول بازسازی بودن پروژه و قدمت آن، تمامی تاسیسات مکانیکی و برقی کاملا عوض شد و از مصالح روز ساختمانی با قوانین و شرایطی که در پروژه های نوساز امروزی حاکم است انجام گرفت. نکته مهمی که میتونه در این شرایط در پروژه های قدیمی و بازسازی سرعت اجرای را تا حد زیادی کاهش دهد پیدا کردن مسیر لوله کشی ها و لوله گذاری های برق و دیگر تاسیسات میباشد که محدودیت های معمولا معماری و داخلی این امکان رو به ما نمیده که بتوانیم از هر محلی برای اجرای تاسیسات استفاده کنیم و همچنین وجود المان های سازه ای بعد از تخریب میتونه نقشه و طراحی های قبلی و مسیر های قبلی رو دستخشوش تغییرات زیادی بکنه.

در این پروژه که توسط گروه ساختمانی آبان انجام گرفت به علت قدیمی بودن پروژه و اینکه هدف داشتن حداکثر ارتفاع مفید در ویلا بود پیدا کردن مسیری که باعث بالا آمدن کف تمام شده ویلا و در نتیجه کاسته شدن از ارتفاع مفید واحد میشود از دیگر چالش های مهمی بود که در این پروژه با تجربه بالای مهندسین گروه آبان به بهترین نحو حل و انجام گرفت.

همچنین در بحث جانمایی چراغ ها در محیط داخلی با محدودیت هایی از قبیل سقف شیروانی به شدت مواجه بودیم که به علت آنکه در سقف های شیروانی البته در پروژه های بازسازی امکان عبور تاسیسات برقی چالش بسیار سختی است و جهت تیر ریزی ها معمولا امکان داشتن روشنایی رو تا حد بسیار زیادی با سختی مواجه میکنه و در سیستم قدیم نور پردازی ویلا نیز صرفا روشنایی از طریق دیوار کوب تعمین شده بود، از این رو این چالش نیز با مسیر یابی دقیق و طراحی و نکته مهم پیاده سازی نوع اسکلت بندی ویلا به بهترین نحو توسط گروه ساختمانی آبان اجرا و مورد رضایت کارفرما محترم قرار گرفت.

بازسازی ویلای کردان

مرحله چهارم: جانمایی پنجره ها و ایجاد پله جدید و شروع کاشی کاری سرویس ها

در این مرحله مطابق طراحی و نظرات کارفرما محترم یکسری از پنجره ها حذف شدن و همچنین ابعاد برخی دستخوش تغییراتی قرار گرفت و مهمترین تغییراتی که در این ویلا از نظر پنجره توسط تیم گروه آبان انجام شد، تغییر دو دیوار به پنجره بود که نقش بسیار زیادی رو در ایجاد فضای خاص در این ویلا داشت. همانطور که در تصاویر زیر ملاحظه میفرمایید دو دیوار به صورت کامل تخریب شد و با تمهیدات انجام گرفته و مقاوم سازی های لازمه این دو دیوار از بهترین پروفیل درب و پنجره موجود در بازار یعنی ترمال بریک اجرا شد.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

♦ یکی از چالش های مهمی که در این قسمت از پروژه گروه ساختمانی آبان با آن مواجه بود بحث حمل و نصب پنجره ها بود که مخصوصا پنجره طبقه وسط که به شکل ذوزنقه اجرا شده است مهندسین گروه ما رو به چالشی سخت دعوت کرد. همانطور که در قبلا خدمتتون توضیح داده شده یکی از بزرگترین چالش های بیش رو در پروژه های مناطق روستایی و شهری اطراف تهران همچون فشم و لواسان و کردان و... وجود محدودیت های ترافیکی و جاده ای موجود می باشد که حمل و نقل وسایل و تجهیزات با سایز بزرگ و غیر نرمال رو به سختی و گاها ناممکن میکند.

در مسیر موجود برای این پروژه محدودیت های زیادی از قبیل ارتفاع کابل های و تیرهای چراغ برق موجود در جاده تهدید سختی برای حمل پنجره ما بود و همچنین این پنجره ابعاد بزرگی داشت که در حدود 4.5 متر ارتفاع و طول 6.5 متری و محدودیت های ترافیکی اتوبان نیز از دیگر چالش های پیش روی ما بود.

بازسازی ویلای کردان

ولی در نهایت نصب و اجرا اون در پروژه و رضایت کارفرما محترم از این موضوع و زیبایی خارق العاده ای که به محیط ویلا داد توانست شرایط خاص حمل و نصب رو برای مجموعه گروه آبان و این چالش رو به شیرینی تبدیل کند.

♦ در این مرحله موضوع و نظری که کارفرما محترم در این زمینه داشتند بحث تغییر پله های دسترسی داخلی و همچنین ارتباط طبقات بود که با جلسه ای که با کارفرما محترم در این زمینه انجام گرفت نوع و جنس و سبک پله ها انتخاب و بعد از تایید ایشان مراحل تخریب پله قبلی و بحث سازه ای ایجاد دسترسی به طبقه پایین در گروه مهندسین آبان انجام گرفت. در پروژه های بازسازی به علت قدمت ساختمان برای ایجاد در اسکلت اصلی و یا کف ساختمان توجه و بررسی دقیقی رو نیاز داره که منجر به آسیب به اسکلت و ضعف اون و همچنین مباحث فنی و معماری نیز مورد توجه قرار بگیرید. در این مرحله محل مورد نظر و ابعاد دقیق بعد از بررسی کامل و حتی نمونه برداری از محل اسکلت ساختمان و نوع تقویت محل حذف شده، عملیات اجرایی با دقت انجام و نهایتا مراحل ساخت پله آغاز شد. و مطابق عکس های موجود و سبک مورد نظر کارفرما محترم عملیاتی و اجرا شد.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

 

در حالت موازی در این مرحله سایز سرویس بهداشتی و حمام های این ویلا با توجه به طراحی های صورت گرفته نسبت به حالت اولیه تغییرات زیادی رو داشت و بعد از اجرای سفت کاری(تیغه چینی) و اجرای تاسیسات مربوطه عملیات عایق بندی رطوبتی این فضاها و آشپزخانه ها و همچنین اجرای شیرآلات از نوع توکار شروع عملیات کاشی کاری دیوارها و کف مطابق طراحی ها و همچنین نظر کارفرما محترم انجام گرفت.

کاشی های دیواری از نوع کاشی اسلب بود که برای نصب و حمل در محل اجرای پروژه یکی از دیگر چالش های پیش رو در این قسمت بود و همچنین به علت توکار بودن شیرآلات موضوع نصب و جانمایی دقیق شیرآلات در کاشی های اسلب از نقطه نظر فنی و اجرایی از دیگر موضوعاتی بود که در تیم گروه آبان حل و فصل گردید. و همانطور که ملاحظه میفرمایید مراحل اجرایی سرویس بهداشتی ها با وسواس و دقت خاصی اجرا شد و مورد تایید کارفرما محترم قرارگرفت.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

مرحله پنجم: شروع عملیات گچ کاری ویلاو اجرای نما و اجرای استخر 

در این مرحله که یکی از اساسی ترین و زمان بر ترین قسمت های بازسازی ویلا کردان بود به علت نزدیک شدن زمان پروژه به فصول پاییز و شروع سرما در مناطقی مثل کردان، روند اجرا پروژه در این شرایط اقلیمی و نیاز داشتن هر دوقسمت مهم ساختمان یعنی نما و گچ کاری داخلی به زمان برای خشک شدن لایه های مختلف آن و همچنین گرما برای تسریع این موضوع، تمهیدات لازمی توسط تیم آبان برای گرم کردن محیط داخلی ویلا برای گچ کاری و تلاش برای اتمام نمای ساختمان در ساعات گرم روز، حساسیت زیاد و پیگیری های لازم رو ایجاد میکرد.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

 

 معمولا در این زمان ها چالش زمان بسیار موضوع حساسی میشود که میتواند باعث شود زمانبندی کلی پروژه را با تاخیر مواجه کند در این آیتم ها هم فقط اجازه دادن به خشک شدن مصالح میتواند روند کار را تسریع بخشد و صرفا وجود نفرات بیشتر تیم مجری کمک خاصی را نمیتواند در تسریع پروژه داشته باشد.

از موارد موازی که در این مرحله از بازسازی ویلا انجام میگرفت موضوع اجرای بازسازی استخر در محوطه و همچنین اجرای نمای ساختمان بود که با توجه به فصل شهریور و دمای مناسب هوا تا حدود 6 عصر در منطقه بود توانستیم همانطور که ملاحظه میفرمایید روند اجرای استخر و نما را با حداکثر سرعت و تقریبا در جدول زمانبندی اجرایی انجام برسانیم و نمای این ویلا از نوع سیمان شسته به همراه نقاشی ضد رطوبت اجرا گردید و در طی مراحل اولیه اجرا ابتدا همانطور که قبلا اشاره شده و پنجره ها تغییراتی را داشتند، محل های آنها اصلاحات آن انجام گرفت و سپس براساس طراحی و نکته نظرات کافرما محترم انجام گرفت که مراحل اجرای آن را در تصاویر مشاهده میفرمایید.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

همزمان با اجرای نما، اجرای بازسازی استخر نیز آغاز گردید. استخر قبلی ویلا کاملا فرسوده بود و با بررسی که توسط تیم اجرایی استخر گروه آبان انجام گرفت، تصمیم بر این شد که کاملا بدنه استخر تخریب شود و این استخر قدیمی هیچگونه امکانات نظیر سیستم تسویه و چرخش آب و همچنین گرمایش اون نداشت و همچنین استخر به صورت اسکیمیری بود که با نظر کارفرما محترم تصمیم بر اجرا بصورت سر ریز و داشتن گریل در دور استخر گرفته شد.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

♦ از دیگر تصمیمات مهمی که در مورد استخر گرفته شد کاهش عمق استخر از 2.20 سانتی متر به حالت استاندارد 1.60 و به همراه ایجاد شیب که از حالت کم عمق به قسمت عمیق تر هدایت شود. این امر میتواند در استفاده از استخر برای طیف وسیعی از عزیزان و خطرات احتمالی را از بین ببرد.

در طراحی استخر مطابق نظر کارفرما محترم پله های دسترسی از حالت استیل کلا حذف شد و صرفا به صورت پله هایی منحنی گونه که در تصاویر ملاحضه میفرمایید هم برای دسترسی به استخر و هم برای محلی جهت نشستن و استراحت از آن استفاده میگردد.

در ادامه با اجرای سیمانکاری استخر و آب بندی دقیق آن مراحل نورپردازی و کاشی کاری و همچنین گریل دور استخر نیز همانطور که مشاهده میفرمایید انجام گرفت و به استخر مورد نظر کارفرما تبدیل گردید.

یکی از مهمترین مراحل در زمینه ساخت استخر مخصوصا در زمینه بازسازی استخر اجرای دقیق آب بندی استخر است. در این مرحله بعد از اجرای سیمان کاری و عایق بندی کامل استخر بحث تست استخر از نقطه نظر عایق بندی مطرح میشود که بتواند بدون هیچگونه مشکلی و کم شدن آب، آب بند باشد.

بعد از این مرحله شروع عملیات کاشی کاری استخر با طرح و نظر کافرما محترم انجام گرفت و انتخاب و اجرای رنگ کاشی میتونه تاثیر شگرفی در کار تموم شده استخر ایجاد کند.
و در انتها همانطور که ملاحظه میفرمایید استخر با گریل اطراف و همچنین آبنما کرتین آماده شد. همچنین استخر مجهز به سیستم موتورخانه جهت گرم شدن آب و همچنین تسویه نیز میباشد.

بازسازی ویلای کردان

مرحله ششم: اجرای کف سازی داخل و نصب پنجره ها

در این مرحله از پروژه براساس طراحی و مشاوره با کارفرما محترم تصمیم بر اجرای سرامیک از نوع طرح پارکت در ابعاد خاص 120 * 20 شد. برای اجرای این گروه از سرامیک ها حتما میبایست به سطح کاملا مسطح و کاملا ترازی دست پیدا کنیم تا در هنگام نصب با عدم تقارن مواجه نشیم.

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده میکنید توجه به خط سرامیک و اصطلاحا بازی چیدمان امری مهم و تعیین کننده در زیبا شدن کار میباشد.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

همزمان در این مرحله همانطور که قبلا به آن اشاره شد با توجه به تغییراتی که در پنجره ها وجود داشت و جانمایی هایی که صورت گرفت، فریم های پنجره ها تغییر پیدا کرد و مهمترین و جذاب ترین مرحله در پروژه کردان تبدیل دو دیوار به پنجره بود که این کار بعد از محاسبات فنی توسط گروه آبان انجام شد.

از چالش های مهمی که در نصب پنجره در این مرحله با آن روبرو بودیم ابعاد خاص دو تا از پنجره ها و همچنین یک تیکه بودن شیشه یکی دیگر از پنجره ها بود که به علت محدودیت های قرارگیری پروژه از چالش های مهم پیش روی ما بود.

اولین موضوع شیشه ای بود که به علت عایق بودن کامل پنجره ها و از نوع 6 کاناله بودن پنجره ها، پنجره ای سنگین و یک تیکه به ابعاد 160 *320 به صورت سکوریت اجرا شده بود که توجه خاصی رو برای حمل و نصب در محل به علت نا متوازن بودن سطح پروژه همراه بود.

در فاز دوم نصب پنجره ها با دو پنجره به ابعاد یکی 650* 310 و دیگری به شکل ذوزنقه به ابعاد 650 و ارتفاع تاج 470 که با توجه به شرایط مسیر دسترسی ویلا و کابل های تیر برق های اداره برق و همچنین وجود عوارضی همچون درخت در مسیر شرایط حمل تا محل پروژه رو به چالش جدی برای گروه ساختمانی آبان تبدیل کرده بود.

با هماهنگی های انجام گرفته با راهنمایی و رانندگی به علت خارج از سایز نورمال بودن و همچنین دیگر قسمت های اداری و استفاده از اکیپ مجرب باربری در سایز بزرگ، نهایتا پنجره های خاص این ویلا در محل مورد نظر نصب گردید و شرایط خاص و بینظیری رو برای ویو ویلا فراهم کرد.

مرحله هفتم: اجرای محوطه سازی و شروع عملیات نقاشی

در این مرحله از اجرا پروژه کردان مراحل محوطه سازی که با طراحی گروه مهندسین معمار گروه آبان و به تایید کارفرما محترم رسید عملیات تخریب و شروع تراز بندی سطح ها و همچنین اجرای باغچه ها و پله های خاص این ویلای بینظیر آغاز شد. در این مرحله با استفاده از نقشه برداری مرحله به مرحله و پیاده سازی اون و همچنین محدودیت های بسیار زیادی که با توجه به فرسوده و قدیمی بودن ویلا وجود داشت و المان هایی که از محوطه حیاط عبور کرده بود به چالشی سخت اما شیرین برای مجریان مجوعه آبان تبدیل شد.
همانطور که مشاهده میفرمایید مراحل ساخت آلاچیق و چوب محوطه استخر و همچنین دوش حمام بیرون با استفاده از طرح های ارائه شده در مجموعه آبان در این مرحله آغاز شد. چوب به کار رفته در این پروژه از نوع ضد آب و سازگار با فضای بیرون هست که میتونه در گرما تابستان و همچنین برف زمستان دوام خوبی داشته باشه.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

از دیگر المان هایی که به درخواست کارفرما محترم در این ویلا طراحی و اجرا شد، محلی برای نگه داری سگ بود که تمامی المان های لازم اعم از ارتفاع حصار و نور خانه سگ و همچنین ابعاد خانه برای سگ مهیا و طراحی و همچنین به بهترین نحو اجرا شد. و در تصویر ملاحظه میفرمایید. 

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

یکی از مهمترین قسمت هایی که در محوطه سازی به آن توجه ویژه شد بحث ورودی درب اصلی ویلا و همچنین مسیر خوش آمد گویی بود که هم با طراحی چوب و هم با المان هایی نظیر بتن اکسپوز و در نهایت طراحی و اجرای درب ورودی خاص ویلا که منحصرا برای کافرما محترم طراحی و به دست تیم حرفه ای گروه ساختمانی آبان ساخته و نصب شد.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

در ادامه شروع عملیات نقاشی نما ساختمان و داخل با زیر کاری کامل آغاز شد در این مرحله برای نما از رنگ جو تن که بهترین رنگ موجود در بازار به همراه ترکیبات خاص برای طول عمر بیشتر و تا حدود بالایی ضد آب کردن استفاده شد. هچنین در این پروژه قیمت های زیادی از شیروانی سقف به علت فرسودگی نیاز به ترمیم و اصلاح داشت که به بهترین نحوه ممکن و تا حد امکان اصلاحات انجام و سپس عملیات رنگ آغاز گردید.

در داخل ویلا نیز بعد از اتمام و مشخص شدن جانمایی سیستم برق کشی با اصلاحات زیرکاری عملیات نقاشی ساختمان آغاز شد یکی از چالش های سختی که گروه آبان در حین نقاشی با آن درگیر بود بحث سردی هوا و اسکلت سقف بود که در اثر سرد و گرم شدن هوا در طول روز باعث ایجاد ترک های مویی در ساختمان میشد از این رو با استفاده از مواد چسب دار و عایق ابتدا یک لایه کامل محافظتی برای آن ایجاد و سپس عملیات نقاشی آغاز شد.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

 مرحله هشتم: اجرای کابینت ها و کمد دیواری و درب های داخلی ویلا

در این مرحله با توجه به طراحی صورت گرفته توسط تیم همکار طراح ما سرکار خانم کیایی و همکاری شرکت یاکس اقدام به طراحی و ساخت کابینت ها و کمد دیواری ها در محل های مشخص شده صورت گرفت که با توجه به مدرن بودن ویلا، تماما طراحی ها برا اساس مدرن و با رنگ و نظر کافرما محترم و سرکار خانم کیایی انجام گرفت و همانطور که مشاهده میفرمایید محل هایی که در ابتدا تحت عنوان آشپزخانه بود با تغییراتی که توسط تیم گروه ساختمانی آبان به فضای بهتری برای ایجاد آشپزخانه و بار تبدیل شد.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

کمد دیواری ها نیز با همکاری طراح محترم خانم مهندس کیایی از جنس ام دی اف و از رنگ پلی اورتان انتخاب و در محل مورد نظر نصب گردید.

طراحی و ساخت و نصب درب های داخلی به همراه ابزار یراق به کار رفته در این ویلا توسط تیم طراحی گروه آبان و از نوع ام دی اف رنگ پولیشی می باشد که توانسته شرایط بسیار مطلوبی را از نظر زیبایی ایجاد کند.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

مرحله نهم: نصبیات اسپیلت ها و شیرآلات و وسایل برقی

در این مرحله با نظر کافرما محترم سیستم سرمایش و همچنین گرمایش از نوع اسپیلت انتخاب شد و با برند گری و جنرال همکاری انجام گرفت و اسپیلت های ویلا همانطور که در تصاویر ملاحظه میفرمایید در محل خود نصب و راه اندازی شد که بتواند در فصول مختلف سال دمای مطبوعی را ایجاد نماید.

همچنین همانطور که قبلا مشخص شد تمام شیر آلات این پروژه از نوع توکار و از برند ایتالیایی استفاده شده که زیبایی خاص و دو چندانی را برای سرویس ها ایجاد کرده است. که در این مرحله تمام ملزومات سرویس هاب یهداشتی اعم از دوش ها و توالت های فرنگی و روشویی ها نصب شد و آماده بهربرداری قرار گرفت.

و در نهاییت در این مرحله بعد از اتمام نقاشی، تیم حرفه ای برقکاری مجوعه آبان با نصب کلیه نصبیات ویلا که شامل چراغ هایی از جنس و نوع مدرن بود شرایطی مورد نظر کارفرما محترم را ایجاد کرد.

مرحله دهم: اجرای درب ورودی و محوطه بیرونی

در این مرحله نمای بیرونی ویلا به همراه طراحی خاص درب ورودی که به صورت کاملا سفارسی و خاص مشتری عزیزمون طراحی و اجرا شد  و هچنین اجرای رمپ و دیوارهای مجاور و پلاک نئونی و اصلاح محل پارک های جلوی درب از دیگر مراحل انتهایی این پروژه بوده است.

بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن
بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن

به "بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن" امتیاز دهید

17 کاربر به "بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن" امتیاز داده اند | امتیاز: 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا کردان به سبک مدرن"

1 دیدگاه

محمود حیدری 9 آبان 1402

با سلام قربان چقدر خرج بازسازی و بنده نمونه این را دارم جهت بازسازی لطف میفرمایید.

پاسخ به محمود حیدری
* سوالتان را از کارشناس ما بپرسید، در صورتی که تمایل دارید با شما تماس گرفته شود، اطلاعات تماس خود را هم در فرم زیر درج نمایید (اطلاعات تماس شما در سایت نمایش داده نخواهد شد)
به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252